Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia

Új alapokra helyezi a vasút és a hévek szerepét Budapesten és annak térségében. Ezen az oldalon ön tájékozódhat a Stratégiáról, illetve a tervezett fejlesztésekről.

Ismerje meg a teljes dokumentumot, és véleményezze a Stratégiát!

Fürjes Balázs portré

Dr. Fürjes Balázs

Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár

Új korszak küszöbén

A célunk világos: Magyarország és benne Budapest, mint Közép-Európa legfontosabb várostérsége, legyen a 21. század győztese. Budapest mindhárom minőségében legyen sikeres: legyen jó otthona a budapestieknek, büszke fővárosa nemzetének, valamint egyre befolyásosabb gazdasági és kulturális központja Európának. Ebben a közlekedési infrastruktúra fejlesztésének kulcsszerepe van.

Homolya Róbert portré

Dr. Homolya Róbert

elnök-vezérigazgató

MÁV Zrt.

Újabb 175 évre készülünk

175 éve, hogy 1846. július 15. napján megindult a vasúti közlekedés Magyarországon a Pest és Vác közötti szakaszon, majd következtek azok az ország és Budapest életében máig példaként szolgáló és meghatározó évtizedek, amelyek csaknem 50 év alatt létrehozták azt a vasúti pályaszerkezetet, amelyet nagyobb változások nélkül ma is használunk.
Vitézy Dávid portré

Vitézy Dávid

vezérigazgató

BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt.

Tízből három

Ennyi ember választja a tömegközlekedést, amikor az agglomerációból Budapestre utazik. A fennmaradó kétharmad személygépkocsiba ül. A száraz szám mögött emberek százezreinek dugóban feleslegesen eltöltött órái, gazdasági hátrányok, Budapest levegőjének drasztikus szennyezése, valamint egy összességében fenntarthatatlan és környezetszennyező összkép rajzolódik ki.

Previous
Next

Az agglomerációból 10 ingázó közül csak 3 használja a közösségi közlekedést

A főváros körüli települések együttes népessége 1960 és 2017 között 60%-kal nőtt, de az elővárosi vasutak infrastruktúrája nem tartott lépést a településszerkezet változásával.

Az ingázók naponta átlag 37 percet töltenek dugóban, ez évente 300 milliárd forint társadalmi kárnak felel meg.

A térség közlekedése évente 4 millió tonna szén-dioxidot bocsát ki, a központi régióban élők a levegőszennyezés miatt átlagosan másfél évvel rövidebb ideig élnek.

10 000 fő töltötte ki a BAVS-hoz készült kérdőívet. Ismerje meg a felmérés eredményeit!

A vasút a megoldás

Az agglomerációból közlekedők számára valós alternatívát a vasút és a hév nyújthat az autózáshoz képest. A fejlesztett vonalak, ahol sűrűbb menetrenddel színvonalas motorvonatok járnak, jól teljesítenek: a rekonstrukció után akár több mint duplájára is nőtt az utasok száma.

A felmérések igazolják, hogy az emberek nyitottak arra, hogy az elővárosi vasutat használják, amennyiben kielégíti igényüket a gyors, megbízható, kényelmes utazásra: akár 80%-kal több utas is lehet a vonatokon, az ábrán jelölt megoszlásban.

A vasútvonalak egyszerű felújítása Budapesten jelenleg nem megoldás, mert csak konzerválja a szerkezeti hibákat.

A Stratégia megvalósulása esetén a jövőben minden elővárosi vasútállomásról

custom_train_icon

4x

Óránként legalább 4 vonat indul Budapestre

custom_metro_icon

3x

Amelyekkel legalább 3 metróvonal érhető el közvetlenül

custom_ticket_icon

1x

És ezt egyetlen bérlettel vagy jeggyel lehet igénybe venni

Várható eredmények

Térkép

Új alapokra helyezett vasúti közlekedés és infrastruktúra

Ismerje meg a teljes dokumentumot!