Kezdődik a második felszerkezet építése az Összekötő vasúti hídon
A két régi hídszerkezet helyett három új épül az ország legfontosabb vasúti hídján, a Duna fölött, Budapesten. Az egyik újat már használatba vették a vonatok, és a régiek közül is elbontották az északit. Helyére épül föl a következő új acélszerkezet.
A Déli Körvasút az elmúlt évtizedek legnagyobb vasúti beruházása Budapesten és térségében. A célunk világos: jelentősen javítani a főváros vasúti átjárhatóságát és az elővárosi vasúti szolgáltatások minőségét és mennyiségét. A Kormány döntése szerint a Budapest Fejlesztési Központ és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő együttműködésében megvalósuló beruházás első ütemeként először az új, harmadik vasúti híd készült el a Duna fölött Budapesten 2021 áprilisában.


A Déli Körvasút összességében több mint 400 milliárd forintos fejlesztés. Lehetővé teszi, hogy:
- az elővárosi vonatok sűrűbben járjanak Székesfehérvár, Biatorbágy, Tatabánya, Érd, Pusztaszabolcs felől Budapestre, hisz ma a budapesti vasúti hálózati kapacitáshiánya a járatsűrítés fő akadálya;
- átmérős InterCityk nagyobb számban közlekedjenek Kelet- és Nyugat-Magyarország között;
- az elővárosi és távolsági vonatok megálljanak fontos budapesti csomópontokban az új megállók révén, kapcsolódva a Budai Fonódó villamoshálózathoz Nádorkertnél, a megújuló H6-os és H7-es hévekhez (a távlati 5-ös metróhoz) és a villamosokhoz Közvágóhídnál, valamint az M3-as metróhoz a Népligetnél;
- ne kelljen éjszakáig várniuk a tehervonatoknak, hogy átjussanak Budapesten, és kevésbé zavarják a vasút környékén élőket a legkorszerűbb zajvédelmi megoldásoknak köszönhetően.
A Déli Körvasút beruházás nemcsak közlekedés- és városfejlesztési, hanem környezetvédelmi projekt is, hiszen legfőbb célja, hogy a jelenleginél sokkal több elővárosi vonat, valamint több távolsági vonat járhasson a Kelenföld és Ferencváros közötti, a stratégiai jelentőségű, három transzeurópai korridort egyesítő vasúti pályán. A több vonat utasainak egy része pedig az autó helyett választja majd a korszerű, sűrű elővárosi vasutat, így mérsékelhető a Budapestre nehezedő forgalmi és környezetterhelési nyomás – ennek is köszönhető, hogy a beruházást az Európai Unió kiemelten támogatja, a CEF transzeurópai hálózatfinanszírozási eszköz segítségével.
Forrás: Nagy Mihály (Magyar Építők)