Lakossági fórumot tartottunk a H6-os hév Szigethalom-Ráckeve közötti szakaszának felújításáról

Jelentős érdeklődés mellett zajlott a június 23-án tartott online lakossági fórum, amelyet a H6-os ráckevei hév fejlesztése miatt hívtunk össze. A fórumon a hévvonal Szigethalom és Ráckeve közötti szakaszának megújításáról tartottunk bemutatót: a tervezésről, a felújítás tartalmáról, a vonal meghosszabbításáról, illetve az átépülő megállókról kaphattak részletes tájékoztatást az érdeklődők, akik elmondhatták véleményüket, és kérdéseket tehettek fel.

Azért vettük előre ennek a szakasznak a társadalmi egyeztetését, mert itt lehet a leghamarabb elkezdeni a beruházást, és ennek a szakasznak a leginkább előrehaladott a tervezése. A H6 többi szakaszának társadalmi egyeztetése idén nyár végén, vagy ősszel kezdődik. Terveink szerint 2022 harmadik negyedévében kezdődhet a H6-os hév felújítása.

Szigethalom és Ráckeve között valamennyi állomás megújul, új arculatot kap, Tököltől egészen Ráckevéig szakaszosan dupla vágány épül, ahol a szerelvények óránként száz kilométeres sebességgel közlekedhetnek. Egységes arculatú megállóhelyek, komfortos peronberendezések, peronlefedések készülnek. A peronok 120 méter hosszúak, akadálymentesek lesznek, mindenhol valós idejű utastájékoztatás létesül, autó parkolókat, kerékpár tárolókat hozunk létre. A kapcsolódó úthálózat, a ráhordó autóbusz-hálózat tervezése mind-mind része a beruházásnak.

A H6-os és H7-es csepeli hévnek jelenleg nincs metrókapcsolata, ezért mindkét vonalat egy új közös alagúton keresztül meghosszabbítjuk Közvágóhíd állomástól a Kálvin térig. Ezáltal Ráckevéről, illetve a közbenső állomásokról átszállás nélkül lesz elérhető a belváros, illetve a 4-es, 6-os villamos, a Kálvin térnél pedig a 3-as és a 4-es metró. Ez az alagút lenne a majdani M5-ös metró első üteme, így egy új észak-déli irányú átjárható gyorsvasúti hálózat jönne létre.

Videó a 2021. június 23-án tartott lakossági fórumról:

2021.06.24.