Budapest–Göd–Vác–Szob vonal
A 70-es vonal BAVS-ban vázolt fejlesztésével az egyik cél a járatsűrűség növelése. Szobtól továbbra is 30, a váci zónahatártól azonban már 15 percenként indulnának a vonatok csúcsidőszakban, Dunakeszitől pedig már átlagosan 10 perc lenne a követés.



Ennek érdekében Dunakeszi-Gyárteleptől a Nyugati pályaudvarig 4 forgalmi vágányra van szükség.
A hiány nemcsak mennyiségi, minőségi is. A jobb szolgáltatás feltétele a belső, legrosszabb állapotú szakasz felújítása is, beleértve Rákospalota-Újpest és Rákosrendező állomást is. Ez lehetővé teszi, hogy rövidebb legyen a menetidő, kevesebb a vonalon a zavar, a késés. Rákosrendező sorsa még döntésre vár. Vagy a jelenlegi helyén ad majd jó átszállókapcsolatot a pályaudvar fölött épülő új hídon meghosszabbított 3-as villamosgerincre, vagy új helyen, a Róbert Károly körútnál létesülő megállónál lehet majd elérni az 1-es villamost.
Kulcsfontosságú a közvetlenül a Nyugati pályaudvarra vezető, elhanyagolt állapotú pálya felújítása és kapacitásának bővítése. Enélkül a Stratégiában fölvázolt fejlesztések nem képesek megvalósulni, hiszen számos vonalról erre vezet a vonatok útja, illetve a Nyugati pályaudvar és Kelenföld közötti alagútnak is ez a szakasz lenne a pesti csatlakozása. A rekonstrukció előkészítését már megkezdte a NIF és a BFK.
A modellek szerint
Még 40%-kal nőhetne az utasszám.

A tervek szerint az új káposztásmegyeri megálló a lakótelepet szolgálja majd, a Marcheggi hídnál pedig az esztergomi vonal és a külső körvasút irányába lehet átszállni.
A Stratégia szerint a vonal vonatainak nagyobb része a Nyugati pályaudvarnál (M3, M5) bebújna az innen Belbuda (M2) érintésével Kelenföldre épülő vasúti alagútba, hogy a dél-budai agglomerációba jusson. A többi viszonylat a belső körvasútra fordulna, hogy az új Törökőr (M2) megálló érintésével Kelet-Pestre, a repülőtérre és a kelet-pesti agglomerációba adjon kapcsolatot.