Csepeli hév

A BAVS magában foglalja az északi és déli hévek fejlesztésének két ütemre bontott programját is. A H7-es csepeli vonal a ráckevei (H6) és szentendrei (H5) hévekkel együtt a tervek szerint átfogó fejlesztést kap, első ütemben föld alatt a H6-tal együtt a Kálvin térig, távlatilag pedig 5-ös metróként a belváros alatt a H5-tel összekötve szolgálja majd a mainál jobb színvonalon Csepel lakóit.

H7-es hév térkép
H7-es hév térkép
H7-es HÉV jelmagyarázat

Ha az elképzelések valóra válnak, akadálymentesek lesznek a megállók. A vonal a jelenleginél hosszabb lesz Csepelen is, az Erdősor utcáig ér majd. A hévek rekonstrukcióját szolgáló projekt a részletes tervek készítésénél tart a BFK és a MÁV-HÉV Zrt. irányításával. Az 5-ös metró megvalósíthatósági tanulmányának elkészítése is megkezdődött.

A tervek szerint a H5, H6, H7 vonalak teljes járműállománya helyett új, alacsonypadlós, klimatizált járművek érkeznek.

Hév megállóhely és szerelvény

A Közvágóhídnál az 1-es villamosra és a Déli Körvasútra, a Boráros téren a nagykörúti villamosokra, a Kálvin téren az M3-as és M4-es metrókra lehetne átszállni. A fejlesztés második ütemében következne a vonal összekötése a H5-ös hévvel, és létrejönne az ötös metró. A föld alatt tovább folytatódó M5-ös az M2-re és az M1-re is közvetlen kapcsolatot adna, majd Óbudára, illetve a szentendrei hév pályájára vezetne.

A hévvonatok a mainál gyakrabban, csúcsidőben 5 percenként járnának, és a Kálvin térig tartó menetidő a mai állapothoz képest 7 perccel csökkenhetne.