Gödöllői hév

A hév H8-as, gödöllői és H9-es, csömöri vonalán a pálya elhasználódott, a járművek öregek, korszerűtlenek. A keleti hévek hálózati helyzete azonban jobb, mint a ráckevei és a csepeli vonalaké, hiszen azokkal szemben elérik a budapesti metróhálózatot az Örs vezér terén. Ez a hálózati helyzet viszont azt is megmutatja, mekkora potenciál van a H8-as H9-es hévek fejlesztésében.

H8/9 HÉV térkép
H8/9 HÉV térkép
H8/9 HÉV térkép jelmagyarázat

Az Örs vezér terén két gyorsvasúti végállomás néz egymással farkasszemet. Ha az M2-es metrót összekötjük a hévekkel, egy átjárható rendszer jön létre, amely átszállást és időt takarít meg az utasoknak. A ma a metróra az Örs vezér terén ráhordó buszok már hamarabb elérhetnék a metrót,

így közvetlenül is csökkenhetne a közúti forgalom és a légszennyezés.

Ugyanakkor az érintett agglomerációs települések – Kistarcsa, Kerepes, Mogyoród, Gödöllő, Csömör – és fővárosi kerületek – X., XIV., XVI. – érintett területeinek lakói közvetlen metrókapcsolatot kapnak, ennek hatása pedig óriási, sokan fogják a közösségi közlekedést választani autó helyett.

Örs vezér tere látványterv
Forrás: BKK Zrt.

A fejlesztés előkészítését a BKK már megkezdte, ezt a munkát folytatni kell, a tervek szerint az új, Gödöllőig tartó M2-es metró kiépítését a Stratégia időtávján belül el kell kezdeni. Ez a gyorsvasúti vonal, ha minden tervezett fejlesztés megvalósul, a Széll Kálmán tér közelében a vasúti alagúttal, az Astoriánál az M5-ös metróval, Törökőrnél a belső körvasúttal, Rákosfalván a külső körvasúttal fog átszállókapcsolatot létesíteni.

Örs vezér tere látványterv
Forrás: BKK Zrt.