Ráckevei hév

A H6-os ráckevei vonal a tervek szerint a csepeli (H7) és szentendrei (H5) hévekkel együtt, a Stratégiába is beépített, átfogó fejlesztésen esik át, első ütemben föld alatt a H7-tel együtt a Kálvin térig, távlatilag pedig 5-ös metróként a belváros alatt a H5-tel összekötve szolgálja majd a maival össze sem hasonlítható színvonalon a térség lakóit.

térkép
H6 HÉV térkép jelmagyarázat

Akadálymentesek lesznek a megállók,  autóparkolók és kerékpártárolók is létesülnek. Ráckevéről a mainál fél órával hamarabb lehet majd elérni a belvárost. A hévek rekonstrukcióját szolgáló projekt a részletes tervek készítésénél tart a BFK és a MÁV-HÉV Zrt. irányításával.

A tervek szerint a H5, H6, H7 vonalak teljes járműállománya helyett új, alacsonypadlós, klimatizált szerelvények érkeznek.

A Közvágóhídnál az 1-es villamosra és a Déli Körvasútra, a Boráros téren a nagykörúti villamosokra, a Kálvin téren az M3-as és M4-es metrókra lehetne átszállni. A fejlesztés második ütemében megtörténne a vonal összekötése a H5-ös hévvel, és létrejönne az ötös metró. A föld alatt tovább folytatódó M5-ösről az M2-re és az M1-re is át lehetne majd szállni, illetve Óbuda, Szentendre felé alakulna ki közvetlen kapcsolat. Az ötös metró megvalósíthatósági tanulmányának elkészítése megkezdődött.

Hév drónfelvétel

Az elképzelések szerint további kétvágányú szakasszal bővített pálya a mostaninál sűrűbb követést tenne lehetővé. Pesterzsébettől befelé (az ott csatlakozó kunszentmiklósi vonatokkal együtt) csúcsidőben a mostani 12-15 perc helyett ötpercenként követhetnék egymást a vonatok, Szigetszentmiklós-Gyártelepig átlagosan 7-8 percenként járhatnának, és a legkülső szakaszon is biztosítható lenne akár negyedórás sűrűség a most jellemző órás helyett.