Tatabányai vonal​

Az 1-es számú a Dunántúl egyik legfontosabb vasútvonala, igen jelentős teher-, nemzetközi és belföldi távolsági forgalommal.

1-es vonal térkép
1-es vonal térkép jelmagyarázat

Fővároshoz közeli részein négyvágányúvá kell bővíteni, hogy betölthesse elővárosi szerepét, egyben erre halad Budapestre a nagysebességű pálya Bécs, Pozsony, Prága, Varsó felől.

Kelenföldtől Budaörsig, illetve tovább Törökbálint felé a pluszvágányok tervezése már elkezdődött 2020-ban. Budaörsön új megállóhelyet kell építeni a lakótelep vonalában, a Sport utcai felüljárónál. Ugyancsak a kapacitás bővítését szolgálná, hogy az elképzelések szerint Kelenföldön, a 16. vágány mellet új utasperon épülne.

Amennyiben valósággá válik a vonalnak a Stratégiában előrejelzett jövője, elővárosi vonatai mind eljutnának Pestre, részben a Kelenföld és a Nyugati pályaudvar közötti vasúti alagúton át, érintve az 1-es villamost, az M4-es és M2-es majd az M3-as és M5-ös metrót, a Széll Kálmán tér zónáját, a nagykörúti villamosokat és a pesti belvárost, innen pedig Észak-Pest, illetve az észak-pesti agglomeráció felé véve az irányt. A járatok másik fele a Déli Körvasúton át az M5-ös metrót a Közvágóhídnál, az M3-as metrót a Népligetnél elérve a Liszt Ferenc Repülőtérrel és a délkeleti agglomerációval teremtenének kapcsolatot.

Győrből, Oroszlányból óránként, Tatabányáról félóránként, Biatorbágyról már negyedóránként indulnának majd járatok Pestre. Tatabánya zónahatárral zónás közlekedés is bevezetendő. A vonal fentebb vázolt fejlesztésével, az állomások, megállók akadálymentesítésével, P+R, B+R parkolók létesítésével

tovább növelhető az utasszám, a modellszámítások szerint 50%-kal.