Újszászi vonal

A 120a vasútvonalon a modellszámítások szerint a mostaninál akár 30%-kal több utas is lehet, amennyiben megvalósulnak a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában elképzelt fejlesztések.

120a vasútvonal jelmagyarázat

A zónázó elővárosi rend értelmében Szolnoktól félóránként indulnának a zónázóvonatok, a zónahatártól, azaz Sülysáptól szintén 30, Gyömrőtől pedig már 15 percenként.

Az elővárosi vonatok sűrítését részben az új, repülőtéri vonal megépítése tehetné lehetővé, hiszen a most itt közlekedő távolsági vonatok ott haladnának Szolnok és Budapest között.

A fejlesztések után az állomások, megállók akadálymentesek lennének, új autóparkolók, kerékpártárolók létesülnének, sőt, új megállók is épülnének.

A Budapest XVII. és X. kerületében tervezett új megállók Madárdomb és Kőbánya-Kertváros feltárását segítenék.

A Keleti pályaudvarra közlekedő vonatok számára a Hungária körútnál új megálló létesül, itt elérhető lesz az 1-es villamos, a 9-es busz, valamint az új Műszaki és Közlekedési Múzeum. A Keleti pályaudvar fejlesztése is a Stratégia feladata, mind a műemléki épület, mind a vágányhálózat, mind az utaskiszolgálás tekintetében. A pályaudvaron új utascentrum épül. A Keletitől Kőbánya felsőig ugyancsak megújul a pálya, harmadik vágány épül, a Könyves Kálmán körút és az 1-es villamos fölött már helyére is került az új vasúti híd.

Vasúti szerelvény és felüljáró

A gyömrői sűrítőjáratokról az Élessaroknál közös peronon át lehetne szállni más, Keleti pályaudvarra (M2, M4) közlekedő viszonylatokra, ezek a vonatok viszont a Népligetnél az M3 metróhoz csatlakoznának, onnan a Déli Körvasúton, a Közvágóhíd (M5) érintésével Dél-Budával és a dél-budai agglomerációval teremtenének kapcsolatot.

Más viszonylatok a belső körvasúton át Törökőr (M2) és Városliget (M1) elérése után a Nyugati pályaudvaron (M3, M5, villamos) és az onnan Kelenföldre épülő vasúti alagúton át Belbudával.